HUISARTS KRAAG | Stelle 8, 3191 KE Hoogvliet Rotterdam
010 – 311 95 95
Het kan zijn dat u niet tevreden bent over uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk. Er kunnen er zaken zijn die misschien niet lopen zoals u dat verwacht. Ontevredenheid over de huisarts, de assistente, praktijkondersteuner, waarnemend huisarts of de huisartsenpost kunt u altijd bespreken.
Bespreek uw klacht eerst met de huisarts zelf. Veel mensen vinden het lastig om te klagen, maar wij stellen het prijs om het te horen als een patiënt niet tevreden is. Als wij weten wat er mis gaat, kunnen wij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo kan de zorg verbeteren, voor uzelf maar ook voor anderen.
In het gesprek legt u uit waar u ontevreden over bent. De huisarts kan dan u uitleggen waarom zij zo handelde. Als zij een fout heeft gemaakt, kunt u samen zoeken naar een oplossing. Misschien vindt u het moeilijk om hierover te praten; dan kunt u iemand meenemen naar het gesprek.
Als u er met de huisarts niet uit komt, kunt u een klacht indienen. Veel huisartsenpraktijken hebben een klachtenfunctionaris of een bemiddelaar.
Onze praktijk is aangesloten bij een landelijke klachtencommissie:
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Voor informatie: www.skge.nl.